Co za "obcy element" mnie wczoraj obtrąbił z jakiegoś nieSkodowskiego pojazdu?
[O1] Czy ktoś wie gdzie się znajduje czujnik G251
Zwiń
X
-
[O1] Czy ktoś wie gdzie się znajduje czujnik G251
Koledzy, koleżanki,
Czy ktoś się orientuje gdzie w skodzie octavii kombi jest czujnik G251 ?
Wywaliło mi ostatnio że mam błąd:
01279 - Longitudal Acceleration Sensor (G251) -008 Implausible signal.
Więc sprawdziłem zgodnie z procedurami wartości mierzone przez ten czujnik i wszystko wydaje się banglać. A jednak nie do końca. Po około 10-15 minutach jazdy zapala się kontrolka ABS i kontroli trakcji i kicha.
Chciałem się do niego jakoś dobrać żeby zobaczyć kabelki czy wiązka ok itp. Bo sygnał niezrozumiały a błąd wyskakuje dopiero po jakimś czasie. Może ktoś się spotkał z tym czujnikiem w Octavii ?
Pozdro*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
-
-
szukaj tego czujnika na kolumnie kierowniczej, trzeba odkrecic plastik ten nad pedalami (dwie srubki) i poszukac a jeszcze latwiej bedzie jak sie odkreci dolna czesc deski pod kierownica wtedy bedzie dobry dostep a roboty z tym nie wiele. czujnik wyglada tak: http://img300.imageshack.us/i/p5193159.jpg/
i jest przymocowany metalowym wspornikiem: http://img300.imageshack.us/i/p5193157.jpg/1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kmicioA czy to przypadkiem nie jest G202 ?
EDIT!
Wrrróć! Z tym amorkiem to zasugerowałem się rysunkiem z ETKI. Ten czujnik co ci pokazało G251 to chyba faktycznie u Ciebie jest G202 ( lub zespolony G200+G202 ) i tak jak już było napisane powinien być na kolumnie kierownicy. TUTAJ jest jakiś rysunek ( co prawda z VW ale pewnie w Skodzie jest tak samo ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Postanowiłem temat zgłębić.
Oto co znalazłem tu http://volkswagen.msk.ru/brake/esp_eng.pdf
Longitudinal acceleration sender G249
is located on the A pillar on the right and is only
required on 4-wheel drive vehicles.
On vehicles that are driven at one axle only, the
system calculates the vehicle's longitudinal
acceleration from the data supplied by the
sender for brake pressure, the signals supplied
by the speed sensors on the wheels and
information from the engine management
system.
On 4-wheel drive vehicles fitted with Haldex
viscous coupling, the front and rear wheels are
joined by a rigid coupling. The calculated true
vehicle road speed, which is determined from the
individual speeds, may be too inaccurate under
certain conditions at low coefficients of friction
and when the Haldex viscous coupling is closed.
The longitudinal acceleration measured is used
to verify the calculated vehicle road speed.
Hmm, wg. tego co jest w tym handbooku volkswagenowskim, to ten czujnik jest gdzieś po stronie pasażera. Sprawa jest rozwojowa, bo wkurza mnie jazda bez kontroli trakcji i ABS :/.
[ Dodano: Sro 20 Sty, 10 09:31 ]
Ponieważ otrzymałem pytanie na PW o podobny problem w Golfie Variancie a sam widze że nie wyczerpałem tematu do końca, a uważam że posiadaczom Octy 4x4 taka informacja się przyda - wyjaśniam jak rozwiązać ten problem.
Po pierwsze nie korzystamy z wersji Etki dla Skody bo nie zawiera ona informacji o czujniku G251. Odpalamy Etkę dla Audi TT -> a tam czytamy. "Czujnik G251 na słupku za schowkiem na rękawiczki". Więc odkręcamy 5 śrubek - wyjmujemy schowek - po prawej pokazuje się czujnik identyczny do czujnika G200 tylko odwrotnie zamocowany. Wymieniamy czujnik (400zł ASO Danelczyk) i po sprawie.
Od razu ważna uwaga: do 08.2001 są dwa identyczne czujniki G200=G251 plus czujnik skrętu G202. G202 i G200 są pod kierownicą ! a G251 jest po stronie pasażera.
Pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem potomnym!*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
Komentarz